Tygodniowy spływu kajakowy po Tanwi- Relacja

Po raz piąty miłośnicy kajaków w Klubie udali się na letni tygodniowy spływ. Po Brdzie, Czarnej Hańczy, Rospudzie, Redze przyszła kolej na Tanew. Tanew to jedna z najbardziej urokliwych rzek w Południowo- Wschodniej Polsce.

Szumy Tanew

Rzeka ma długość 114 km, wypływa z bagien między wsiami Stara Huta i Złomy Ruskie, w okolicy miasteczka Narol. Uchodzi natomiast do Sanu w miejscowości Ulanów. Płynąc skrajem Puszczy Solskiej Tanew odkrywa najcudowniejsze widoki Roztocza. Najciekawszym odcinkiem rzeki jest Rezerwat nad Tanwią. Rezerwat chroni najpiękniejsze fragmenty dolin rzeki Jeleń i Tanew wraz z seriami małych wodospadów powstałymi w wyniku ruchów tektonicznych.

Tanew Szumy progi wodne

Na zakolu Tanwi w miejscowości Rebizanty, na odcinku 400 m, znajdują się 24 progi skalne zwane „szumami” Niestety, od 2014 roku ten odcinek jest zamknięty dla kajakarzy.

Spływy kajakowe Tanew

My większą cześć rezerwatu przeszliśmy pieszo, szlak jest bardzo malowniczy i uchodzi za najpiękniejszy szlak pieszy na Roztoczu. Marsz to przerywnik, my przede wszystkim płynęliśmy, podziwialiśmy otoczenie i pokonywaliśmy różne przeszkody.

Kajaki rzeka Tanew

Tym razem nie powalone drzewna najbardziej utrudniały nam spływ, ale bardzo niski stan wody.

Nocleg kajaki pod gołym niebem

Wyjazdowi uroku na pewno przysporzyły także noclegi: w Zamościu i Sandomierzu co pozwoliło nam wieczorem powłóczyć się po przepięknych starówkach. Inne noclegi też były ciekawe, szczególnie te pod gołym niebem.

Spływy kajakowe po Tanwi

W czasie dojazdu i powrotu ze spływu dużo zwiedzaliśmy m.in. zobaczyliśmy zamek w Janowcu i Baranowie Sandomierskim, Kazimierz Dolny, obóz zagłady w Bełżcu, opactwo cysterskie w Koprzywnicy, miasteczko Szydłów z ciekawymi zabytkami oraz pokamedulski klasztor w Rytwianach, gdzie kręcono sceny do kultowego serialu „Czarne chmury”. Trochę statystyki, w wyjeździe uczestniczyło 19 osób w tym 5 z Klubu. Przepłynęliśmy 95 kilometrów, przeszliśmy około 18 km, deszczu nie użyczyliśmy.

Tanew kajaki

Była to relacja ze spływu Klubu Górskiego PTTK "Ornak" Gniezno. Pozdrawiamy wszystkich uczestników. Więcej zdjęć można znaleźć na stronie klubu pod adresem: Link